عرفان پور جعفری، دانشجوی رشته الکتروتکنیک دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد و امیرارسلان سراجه توانستند در مسابقات و نمایشگاه جهانی کرواسی خوش درخشیده و مدال نقره این مسابقات جهانی را کسب کردند. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، مسابقات و نمایشگاه جهانی کرواسی با عنوان مسابقات جهانی نوآوری و اختراعات ARCA2022 کرواسی با حمایت سازمان […]

عرفان پور جعفری، دانشجوی رشته الکتروتکنیک دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد و امیرارسلان سراجه توانستند در مسابقات و نمایشگاه جهانی کرواسی خوش درخشیده و مدال نقره این مسابقات جهانی را کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، مسابقات و نمایشگاه جهانی کرواسی با عنوان مسابقات جهانی نوآوری و اختراعات ARCA2022 کرواسی با حمایت سازمان مالکیت فکری جهانی wipo زیر نظر سازمان ملل متحد، فدراسیون مخترعین جهانی IFIA، سازمان ثبت اختراعات کرواسی، انجمن فناوری و اختراعات کرواسی، وزارت علوم و اقتصاد کرواسی، دانشگاه ملی زاگرب، اتحادیه مخترعین اروپا و اتاق بازرگانی کرواسی هر ساله به یاد دانشمند «تسلا» (مخترع، مهندس برق و مهندس مکانیک صربی‌الاصل آمریکایی و بیشتر به دلیل سهمش در طراحی سیستم نوین برق‌رسانی بر اساس جریان متناوب (AC) شناخته می‌شود) برگزار می‌شود.

این مسابقات جهانی از جمله مسابقات معتبر است که در حوزه حمل و نقل به صورت تخصصی و در دیگر رشته‌ها برگزار می‌شود. در این رقابت علمی هر طرحی که از نظر داوران از لحاظ فنی، علمی و اقتصادی امتیاز بیشتری کسب کند، به بخش حضوری داوری راه می‌یابد.

در این دوره از رقابت ها مخترعانی از ۴۰ کشور دنیا همچون کشورهای آلمان، آمریکا، ژاپن، چین، کره جنوبی، سوئیس، سوئد، نروژ، فرانسه، سنگاپور، کانادا، اندونزی و ایران حضور داشتند که هزار اختراع، ابتکار و نوآوری آنها در ۲۲ زیر گروه متخلف مورد ارزیابی هیئت داوران این د مسابقات قرار گرفت.

اعضا تیم اختراعات ایران از نظر نوآوری، ماهیت طرح، کم‌هزینه و مقرون‌ به‌‌صرفه بودن، تأثیر در صنعت و سلامت  وفرصت‌های بازار و سایر شاخص های مورد نظر مسابقه، با طرح های ذکر شده در ادامه توانست مانند هرسال برای کشور افتخار افرینی کنند .

تیم ملی اختراعات و نوآوری ایران در مسابقات جهانی نوآوری‌های برتر تسلا و رقابت‌های ARCA کرواسی توانست با نواوری‌های مرتبط با حوزه سلامت و رباتیک مدال نقره این مسابقات جهانی را به خود اختصاص دهد. در این مسابقات امیرارسلان سراجه و عرفان پورجعفری از یزد با نوآوری ربات آلفا شرکت کرده و موفق به کسب مدال نقره در این مسابقات شدند.