رییس هیات فوتبال شهرستان یزد با اشاره به اهمیت وجود زیرساخت لازم در رشته فوتبال در یزد گفت: به هیچ وجه هم‌اکنون جوابگوی تیم‌ها و باشگاه‌های مختلف نیست و اگر بر اساس تعداد جمعیت زیرساخت فراهم شود، شاهد تحول در این رشته خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، سید حسن حسینی، رییس هیات فوتبال شهرستان یزد در جمع خبرنگاران به اهمیت وجود زیرساخت لازم در رشته فوتبال در یزد اشاره کرد که به هیچ وجه هم‌اکنون جوابگوی تیم‌ها و باشگاه‌های مختلف نیست و اگر بر اساس تعداد جمعیت زیرساخت فراهم شود، شاهد تحول در این رشته خواهیم بود.

وی گفت: برای حل مشکل موجود باید علاوه بر دولت با اختصاص بودجه، مسئولان استان به خصوص استاندار، فرماندار یزد و صاحبان صنایع برای ایجاد زیرساخت و چمن‌های مناسب اقدام کنند.

حسینی در خصوص ورزشگاه شهید پاکنژاد یزد که قدیمی ترین مکان ورزشی استان محسوب می‌شود، گفت: نداشتن حتی یک زمین فوتبال برای برگزاری مسابقات موجب کند شدن بسیاری از برنامه‌ها و نارضایتی جامعه هدف در شهرستان شده است.

وی ادامه داد: در جوار محل هیات فوتبال شهرستان یزد در مجموعه شهید پاکنژاد یک زمین چمن وجود دارد ولی در اختیار اداره‌کل ورزش و جوانان یزد است که اگر به هیات واگذار شود بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود
وی افزود: هنوز این مجموعه با حدود ۵۰ سال قدمت رختکن ندارد و ورزشکاران باید برای تعویض لباس خود از فضایی نامناسب استفاده کنند.

رییس هیات فوتبال یزد گفت: هم‌اکنون سطح فوتبال استان در مجموع در بخش‌های مختلف از فوتبال شهر یزد جلوتر است و امیدواریم با توجه به نقش این رشته در جذب جوانان امکانات بهتری فراهم شود .

حسینی به اهمیت انجام فعالیت‌های فرهنگی در کنار امور فنی و برگزاری مسابقات اشاره کرد و گفت: تمامی برنامه‌های هیات فوتبال استان دارای پیوست فرهنگی است و این موضوع همواره مدنظر بوده و امسال تقویت می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت و نقش مدارس فوتبال و فوتسال دارای مجوز در یزد با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان و سایر ادارات اشاره کرد و گفت: باید خانواده‌ها از ثبت نام فرزندان خود در مدارس بدون مجوز در شهر یزد خودداری کنند.

حسینی افزود: اگر همراهی والدین و مسئولان در شهرستان یزد تقویت شود قطعا از فعالیت مدارس فوتبال و فوتسال بدون مجوز به شدت جلوگیری می‌شود و شاهد هیچ ناهنجاری و آسیب اجتماعی نخواهیم بود. بعد از ۱۶سال مسابقات دانش اموزی به همت هیات فوتبال شهرستان برروی زمین چمن برگزار شد.

وی گفت: برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال در تمامی رده‌های سنی جزو برنامه‌های مهم و محوری این هیات است که سال گذشته صورت گرفت و امسال با قوت و همکاری سایر بخش‌ها ادامه دارد.

حسینی در ادامه به برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان و برگزاری دوره‌های آموزش داوری و مربیگری در شهرستان یزد اشاره کرد که با موفقیت و همکاری هیات استان و اداره ورزش و جوانان شهر یزد برگزار شد.

حسینی اظهار کرد: برگزاری مسابقات، ساماندهی تیم‌های مختلف و باشگاه‌ها و همچنین پیگیری برای جذب بودجه و حامیان مالی جزو برنامه‌های مهمی است که امسال در دستور کار هیات فوتبال یزد است. فوتبال شهرستان یزد یک تیم در لیگ برتراستان دارد در حالی که شهرستان میبد سه تیم در لیگ برتر استان دارد.

حسن دهقانی، دبیر هیئت فوتبال شهرستان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه عقب‌ماندگی فوتبال یزد بسیار بیشتر از آن است که بتوان در یک جلسه به آن پرداخت، افزود: اختصاص یک سهمیه لیگ به شهرستان یزد با این جمعیت بسیار جای سؤال دارد.

وی با بیان اینکه هیئت فوتبال شهرستان یزد با موضع قدرت کار خود را شروع کرده و ادامه می‌دهد، افزود: چالش‌ها و کارشکنی‌های که به وجود آمده در حدی نبوده است که مانع از روند کار این هیئت شود.

دهقانی هدف این مجموعه را احیای فوتبال شهر یزد دانست و تصریح کرد: برخلاف خیلی از جریانات اگر بتوانیم به وضعیت ۳۰ سال گذشته فوتبال یزد با آن همه تیم داخل شهرستان، مربی، داور برگردیم با اینکه به عقب برگشته‌ایم اما پیشرفت محسوب می‌شود.

وی افزود: وظیفه ذاتی هیئت فوتبال شهرستان یزد برگزاری مسابقات، کلاس‌های بازآموزی، داوری و مربیگری است و امیدوارم در توجه ویژه داریم به فوتبال پایه و باشگاهی در حد شهرستان یزد داریم.

گفتنی است در پایان این نشست رضا مهران پور با دریافت حکم به عنوان روابط عمومی هیات فوتبال شهرستان معرفی شد.