مدیر عامل آب و فاضلاب استان یزد گفت: برای تکمیل اجرای طرح رینگ شهری و ساخت مخازن جدید در استان به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، جلال علمدار، مدیر عامل آب و فاضلاب استان یزد، در جمع خبرنگاران تکمیل طرح رینگ شهری یزد به طول ۱۶۰ کیلومتر را از مهمترین طرح های در دست اجرا دانست و افزود: این طرح به منظور تأمین آب پایدار شهر از سال ۱۴۰۰ در استان آغاز شده است.

وی ساخت مخازن جدید در استان را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: با ساخت مخازن جدید آب، ۱۷۰ هزار مترمکعب به ظرفیت نگهداری آب در شهر یزد اضافه می‌شود که هم اکنون این مخازن، ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

علمدار ادامه داد: تاکنون برای این طرح‌ها یکهزار میلیارد تومان هزینه شده و سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مخازن و رینگ شهری آبرسانی در استان یزد نیاز است.

وی با اشاره به تأمین آب روستاهای استان، گفت: از مجموع یک هزار و ۱۱۷ روستای استان، ۶۵۰ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب هستند، ۳۲۰ روستا به صورت سیار آبرسانی شده و مابقی روستاها از طریق آب قنوات تأمین می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اجرای طرح قرارگاه محرومیت‌زادیی امام حسن مجتبی (ع) در استان یزد بیان کرد: اجرای طرح آبرسانی به بیش از ۳۸۴ روستا یکی از مهمترین مصوبات این قرارگاه است که هم اکنون آبرسانی به ۵۸ روستا با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست اجراست.

علمدار با اشاره به تأمین آب در مناطق حسن‌آباد، اکرم‌آباد و اکرمیه نیز گفت: در همین راستا حفر هشت حلقه چاه در منطقه خویدک و اجرای ۵۰ کیلومتر خط انتقال و نیز ساخت ایستگاه پمپاژ و ساخت مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان در قالب یکی از طرح‌های اضطراری وزارت که هر هفته باید گزارش پیشرفت آن به وزیر اعلام شود، در دست اقدام است.

علمدار با اشاره به اجرای طرح فاضلاب شهری بیان کرد: این طرح ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل آن به حدود ۱۲ هزار میلیارد اعتبار نیاز است.