مدیر عامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته را تشریح و برنامه‌های در دستور کار این شرکت را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ علیرضا گورابیان، مدیر عامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های این شرکت تعاونی در قالب دو بخش مرکزی و اکرم‌آباد که هر کدام دارای ۶ روستا هستند، گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه خدمات رسانی منسجم به این بخش‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش مرکزی شهرستان یزد بالغ بر ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که توسط ۸۵ نیروی خدماتی و ۴۵ نیروی دفتری خدمات رسانی می‌شود بیان کرد: به عنوان اولین شرکت تعاونی دهیاری‌ها در کشور اقدام به راه‌اندازی سامانه ارائه خدمات الکترونیک به مردم راه‌اندازی شده و در همین راستا یزد به عنوان پایلوت اجرای این طرح در کل کشور انتخاب شده است.

گورابیان افزود: تاکنون ۲۶ هزار پرونده مربوط به روستاهای منطقه ساماندهی و نقشه‌ روستاهای منطقه با نقشه‌برداری هوایی با پهباد در این سامانه ثبت شده است. علاوه بر خدمات فنی شرکت تعاونی همیاری دهیاری‌های شهرستان در قالب واحد سیما و منظر به ارائه خدمات شهری نیز مبادرت دارد که در قالب اقداماتی مانند جمع‌آوری پسماند، رفت و روب و اجرا و نگهداری فضای سبز و سایر خدمات مرتبط انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان یزد با اشاره به ایجاد فضای سبز در روستاها افزود: در همین راستا ۲۴ هزار اصله گل و درخت در روستاهای بخش مرکزی غرس شد و با توجه به نیاز به ۴۴ هزار مترمکعب آب برای حفظ فضای سبز موجود در منطقه تاکنون سیستم آبیاری هوشمند قطره‌ای در روستاهای اکرم‌آباد و اکرمیه انجام و شعب آب شهری در این مناطقه قطع شده است.

وی با اشاره به موضوع سگ‌های ولگرد در روستاهای حاشیه شهر و بخش مرکزی شهرستان، زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در این زمینه را یادآور شد که از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ سگ بلاصاحب جمع آوری و به کمپ نگهداری شهرداری تحویل شده است.

گورابیان با اشاره به بحران سیل سال گذشته گفت: سیل سال گذشته خساراتی به برخی روستاهای این بخش از جمله سیدمیرزا وارد کرد که به دلیل تعرض به رودخانه بوده و لذا با نظارت مدیریت بحران استانداری، آزادسازی رودخانه انجام و اقدامات لازم برای هدایت سیلابها صورت گرفت.

وی جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز بویژه جلوگیری از قطع درختان را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: با اقدامات انجام شده از آمار سال ۱۴۰۰ که بیش از هزار و ۲۵ تخلف بوده و ۱۴۵ پروانه صادر شده، در سال ۱۴۰۱ به آمار ۸۹۵ پروانه تخلف رسیده و طی همه این سالها درصد تخلف سازی کاهشی بوده است .

گورابیان ادامه داد: هدف اصلی شرکت تعاونی دهیاری ها خدمت یکپارچه به مردم است و نقش این شرکت تعاونی صدور پروانه و مجوزهای انشعابات آب وبرق و انتقال سند است که خوشبختانه همه خدماتی که شهرداری ها انجام می دهند در شرکت تعاونی نیز برای مردم ارائه می شود .

مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان یزد، با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه ورزش نیز بیان کرد: خوشبختانه اولین تیم روستایی فوتبال ساحلی را در لیگ دسته اول کشور در منطقه داریم.