مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به صدور اخطار قطع برای ۵۰۰ مشترک بدمصرف گفت: این مشترکان چهار برابر الگوی مشخص شده، مصرف داشته اند که در صورت اصلاح نشدن این روند، برق آنها قطع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، علی جم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد برق در بخش خانگی مصرف می‌شود، علت آن را استفاده از وسایل سرمایشی برشمرد و گفت: در فصل تابستان مصرف خانگی به دلیل استفاده از سیستم‌‎های سرمایشی به ۵۴ درصد برق مصرفی استان افزایش می‌‎یابد.

مدیر عامل توزیع برق استان از وجود ۲۱ هزار کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف و فشار متوسط و فعالیت ۱۹ هزار و ۲۰۹ پست برق در استان خبر داد و افزود: تاکنون مصرف برق استان به عدد ۲۱۸۵ مگاوات رسیده که سهم شرکت توزیع برق استان یک هزار و ۱۳۸ مگاوات بوده است.

جم، تولید برق نیروگاه‌های پراکنده استان را ۴۴ مگاوات برشمرد و گفت: یکی از برنامه‌های وزارت نیرو برای رفع ناترازی برق ایجاد نیروگاه‌های جدید است که سهم استان یزد از این بخش ایجاد دو هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی است و برای ۱۵۰۰ مگاوات سرمایه‌گذار مشخص شده و از این تعداد یک هزار مگاوات در حال عملیات اجرایی است که امیدواریم حداکثر تا ۱.۵ سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی پویش «با انرژی» بیان کرد: براساس این طرح، مشترکانی که در تابستان امسال به میزان ۱۵ درصد کاهش مصرف داشته باشند، علاوه بر اعمال قبض برق رایگان، از جوایز ارزنده‌ای مانند ۳۰۰ دستگاه خودرو و بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان کمک هزینه خرید کالا برخوردار خواهند شد.

جم ادامه داد: طبق آمارهای موجود، استان یزد نسبت به جمعیت از استان‌های برتر در مشارکت مردم در پویش‌های مصرف بهینه برق است به نحوی که بیش از نیمی از مشترکان در استان یزد زیر الگوی مصرف قرار دارند و حدود ۵۰۰ مشترک به دلیل بدمصرف بودن اخطار گرفته و در شرف قطع برق هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد، ساعات اوج مصرف را ۱۱ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳ بیان کرد و گفت: در بخش اداری از سال گذشته با نصب کنتورهای هوشمند در برخی ادارات به محض پایان ساعات فعالیت تعیین شده، قطع برق به صورت هوشمند انجام می‌شود و علاوه بر این در سال جاری با توجه به گرمای هوا تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعات اداری به ۶ تا ۱۱ صبح در دو هفته گرم پیش رو برای امسال ابلاغ شده است.

وی تعداد مشترکین خانگی در این استان را  ۷۸۷ هزار و ۷۶۱ مشترک اعلام کرد و گفت: هم اکنون۹۹.۷۴ درصد خانوارهای روستایی و ۹۶.۹ درصد چاه‌های کشاورزی استان از نعمت برق برخوردار هستند.