مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با اجرای مجتمع آبرسانی امام حسین (ع) 16 روستای بخش خضرآباد شهرستان اشکذر از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ جلال علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با اجرای مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)، ۶۸۸ خانوار روستاهای بخش خضرآباد شهرستان اشکذر با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر از آب شرب پایدار و سالم برخوردار می شوند.

او از پیشرفت ۸۵ درصدی این پروژه خبر داد و افزود: مجتمع آبرسانی امام حسین (ع) شامل ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال است که تا کنون ۸۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد آبرسانی به روستاها و رفع تنش‌های آبی جمعیت روستایی را از اولویت های این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: همچنین در این مجتمع آبرسانی ۱۰ مخزن سرراهی و ذخیره آب با حجم ۲ هزار متر مکعب احداث شده است.

علمدار به احداث ۹ ایستگاه پمپاژ در این مجتمع اشاره کرد و اظهار داشت: آب مورد نیاز این مجتمع از چاه امام حسین (ع) با دبی ۱۸ لیتر بر ثانیه تامین می شود.
او اعتبار این پروژه را هزار و ۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون ۵۷۷ میلیارد ریال از محل بودجه عمرانی و محرومیت زدایی برای اجرای این پروژه هزینه شده است.