اعضای هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی یزد، جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی استان از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، در این دیدار رئیس و معاونان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سالن شیخ بهایی به معرفی دستاوردهای شهرک و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداختند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در دیدار اعضا هیئت‌رئیسه اتاق یزد و فعالان اقتصادی استان گفت: موفق شدیم مرکز تأمین مالی، سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی فناوری و نوآوری استان اصفهان را در قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان مصوب کنیم.

قاسم مصلحی، همچنین به معرفی و بیان ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری هرچه بیشتر میان دو استان اقتصادی اصفهان و یزد پرداخت و بر استفاده حداکثری از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در زمینه‌های فرهنگی و صنعتی تأکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،  معادن و کشاورزی استان یزد در این دیدار ضمن تأکید بر حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک علم و فناوری یزد اعلام کرد: در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از شرکت‌های فناور در حوزه فولاد بازدید داشتیم و در این حوزه باتوجه‌به ظرفیت‌ها و زمینه‌های تولید خوبی که دراین‌رابطه داریم، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین هستیم.

مجتبی دستمالچیان ادامه داد: در این بازدید سعی شده است تا ظرفیت‌های همکاری متقابل در اصفهان و یزد شناسایی شود و  توانمندی‌های شرکت‌های فناور و هایتک در استان یزد را معرفی کنیم. توسعه همکاری‌ها در بخش فولاد برای اتاق بازگانی یزد بسیار جدی است و همچنین ایجاد ظرفیت‌های نو در حوزه فناوری‌های نوین و روش‌های نو و ارتقای توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای پارلمان بخش خصوصی و صنایع دولتی استان یزد بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا راه‌های همکاری بیش‌ازپیش را شناسایی کنیم و سعی کنیم از طریق پارک علم و فناوری استان، اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های صنایع و شرکت‌های نوآورمان را معرفی نماییم.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد نیز در این دیدار گفت:  استان یزد یک استان صنعتی است و صنعت با مسیری که طی سال‌های گذشته طی کرده است ادامه دادن آن سخت شده است. هم اکنون با رقابتی که در دنیا وجود دارد و محدودیت‌های صنعتی و مالی، اهمیت نوآوری بسیار پررنگ شده است.

محمد سپهر ادامه داد: در اصفهان و در میان شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این استان به دنبال دریافت تجربه‌های موفق شهرک علمی و تحقیقاتی هستیم و در بازدیدهایی که از شرکت‌های فناور داشتم توانمندی‌ها بیشتر از انتظار بود. بسیاری از نیازها که صنایع ما به دنبال آن می‌گردند شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک قادر به تأمین و احصای آن هستند و امیدوارم زمینه‌های همکاری که میان دو استان پیش می‌آید بتواند بسیاری از نیازهای صنایع را برطرف کند.

سپهر به جایگاه چهارم یزد در صنعت کشور اشاره و عنوان کرد: فناوری و فناورانی که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و مرکز کشور متمرکز شده‌اند اگر به‌درستی معرفی و توانمندی‌های آن‌ها معرفی شود همه صنایع کشور می‌توانند از این ظرفیت‌ها بهره‌مند گردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان عنوان از تخصیص ۱۵ درصد از تسهیلات حوزه صنعت به شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های ما در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به افزایش تولید و تجاری سازی تولیدات آنها تزریق نقدینگی و اعطای تسهیلات تبصره‌ای است. همچنین اختصاص زمین در شهرک فناوری به شرکت‌های فن آفرین با شرایط ویژه و اقساط بلند مدت از دیگر برنامه‌های اجرایی ما در رفع موانع پیش روی شرکت‌های صاحب ایده و نوآور بوده است.

محمدکاظم صادقیان افزود: از نکات بااهمیت در این بازدید ایجاد یک ارتباط و تعامل دوسویه بین مجموعه‌های فناور دو استان اصفهان و یزد است و امیدوارم یک رابطه دوطرفه مثبت شکل‌گرفته باشد و قدمی برای نفوذ و توسعه دانش و تکنولوژی در صنایع استان باشد.