سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش موارد کرونای جهش یافته در استان یزد خبر داد.

به گزارش صبح ساباط، سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۹۰بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان یزد شناسایی شدند که این امار یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی مورد جدید کرونای انگلیسی در شهر یزد افزود: تا کنون ۳۳سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان یزد شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به شناسایی کرونای جهش یافته شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، تفت و خاتم اظهار داشت: امروز موارد دیگری از کرونای جهش یافته در شهرستانهای تفت و اردکان به ثبت رسید.

سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته، دو بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد جان خود را از دست دادند که یکی از این متوفیان مبتلا به گونه جهش یافته انگلیسی بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی افزود: در شبانه روز گذشته، ۴۶بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری شدند.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر، ۱۷۳بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۴۴نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

سلمانی با اشاره به روز‌های پایانی سال و فرارسیدن نوروز باستانی، تصریح کرد:با توجه به این که سرعت انتقال و شیوع ویروس جهش یافته کرونا، نسبت به ویروس قبلی بیشتر است؛ اهمیت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات و دورهمی‌ها بیش از پیش مورد تاکید است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد