با سرمایه گذاری یک واحد صنعتی، پرورش ۴۰ راس گوسفند نژاد لاکن در شهرستان یزد آغاز گردید.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ ارزیابی اقتصادی و موفقیت در پرورش گوسفند لاکن می تواند گامی نوین در تولید اقتصادی شیر و گوشت باشد.

محمدرضا غفاریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد در حاشیه بازدید از این واحد تولیدی بیان نمود: موفقیت در پرورش گوسفند لاکن می تواند نقش موثری در اشتغال زایی و رونق اقتصادی واحدهای دام سبک داشته باشد. این نژاد پرتولید با وزن بالا و تولید شیر قابل توجه، قادر به بهبود وضعیت اقتصاد دامداری ها بوده و می تواند در تأمین امنیت غذایی جامعه کمک نماید.

وی در ادامه افزود: پایداری تولیدات کشاورزی نیازمند تزریق سرمایه بوده و سرمایه گذاری از شروط لازم برای توسعه کشاورزی و رکن اساسی در تأمین امنیت غذایی است. با توجه به معرفی نژاد لاکن از سوی مرکز اصلاح نژاد دام کشور به عنوان نژادی پرتولید و وارداتی و تمایل به سرمایه گذاری یک واحد صنعتی، امکان سنجی تولید اقتصادی شیر و گوشت این نژاد در شهرستان یزد آغاز گردیده است.

گوسفند نژاد لاکن یکی از برترین گوسفندان دومنظوره شیری گوشتی است و قادر به برگرداندن هزینه های خوراک متراکم و سرمایه‌گذاری اقتصادی می‌باشد. وزن میش و قوچ بالغ آن ۷۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم بوده و افزایش وزن بره های آن ۳۳۰ گرم در روز و میانگین تولید شیر در یک دوره شیردهی آن ۲۹۰ لیتر است.