عملیات خرید تضمینی گندم در شهرستان خاتم با موفقیت پیگیری و بیش از نیمی از خرید تضمینی گندم استان یزد توسط شهرستان خاتم صورت پذیرفته، که نشان دهنده بالغ بر ۵۵درصد از خرید تضمینی این محصول است.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان خاتم با اعلام این خبر، تحقق اصل خودکفایی گندم را از دستاوردهای ارزشمند جهاد کشاورزی عنوان نمود و تصریح کرد: شهرستان خاتم با سه هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت گندم و تولید بیش از ده هزار تن گندم با کیفیت از ارقام برزگر، ترابی، سیستان، نارین و امین یکی از مهمترین قطب های تولید این محصول می باشد.

محمدرضا تاج آبادی با بیان آنکه این شهرستان رتبه اول خرید گندم استان را دارا می باشد گفت: در سال جاری با برنامه ریزی دقیق مسئولین مراکز خدمات کشاورزی چاهک و فتح آباد، خرید محصولات کشاورزان از جمله گندم به بهترین نحو انجام و تا کنون ۲۵ درصد از مطالبات کشاورزان بابت تحویل گندم پرداخت شده و مابقی مطالبات در جریان می باشد.
وی افزود: در شهرستان خاتم ۶۲۵ تن گندم بذری،۲۶۰ تن گندم خرید توافقی و سه هزار و ۱۸۵ تن خرید تضمینی انجام شده و در تولید مستمر و خودکفایی پایدار محصول استراتژیک گندم در سطح استان نقش اساسی ایفا نموده است.
شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ كيلومتری جنوب يزد واقع شده و بیش از چهل درصد از سطح زیرکشت گندم استان را به خود اختصاص داده است.